Розмір тексту

5 порад, щоб не боятися виступати у прямому ефірі

Часто люди, дізнавшись, що потрібно виступити на телебаченні, починають панікувати. І даремно. Адже робота з цим інструментом — одна з можливостей розповісти про вашу організацію, ідею чи проект.

Виступ на телебаченні у прямому ефірі — завжди стрес. Ми боїмося сказати не те, виглядати некомпетентними, обмовитися чи показати дефекти власного мовлення. Але це необхідний навик для представника будь-якої публічної організації, особливо її керівника.

Те, що з поширенням інтернету, телебачення втрачатиме популярність, нічого не змінює. Інтерв’ю переходять на Youtube і у Facebook, де ще важче втримати увагу аудиторії, а критика — особливо гостра. Тому простіше не буде.

Проте, як би там не розвивалися медіаносії, інтерв’ю у прямому ефірі ще довго залишатимуться популярним жанром. Тому потрібно вчитися їх давати і не боятися виступати. Ось п’ять порад, як зробити це.

5 порад, щоб не боятися виступати у прямому ефірі на ТВКоротка відеоверсія для тих, кому лінь читати

1. Підготуйтеся до ефіру

Звісно, бувають випадки, коли вас попереджують про інтерв’ю всього за кілька годин. Але здебільшого гість має більше часу.

Приділіть підготовці хоча б годину ввечері —  це важливо як для репутації, так і для організації, яку представляєте. Внутрішньо ви шукатимете інші справи, відкладаючи цей момент на пізній вечір. Це захисна реакція організму, який не хоче стикатися зі стресом.

Знайдіть цікавий фактаж, приклади стосовно вашого проекту. Ви виглядатимете професійніше, якщо оперуватимете свіжими даними, ніж говоритимете абстрактні речі.

Люди люблять історії. Це те, чому ми й досі дивимося серіали та читаємо романи. Тому шукайте особисті історії у вашому проекті. Наприклад, 8-річна дівчинка, яка біжить 10 кілометрів на вашому заході, викличе більше емоцій, ніж дюжина студентів, які змагаються на цій же дистанції.

2. Потренуйтеся вдома

Ви набагато краще виступите, якщо попередньо проговорите відповіді на питання стосовно вашої теми. Уявіть, що ефір уже почався. Попрохайте когось з родини чи друзів побути в ролі ведучого.

Це допоможе уникнути потреби імпровізувати, якщо ви не сильні у цьому. Адже вдома можна зупинитися, щоб уточнити необхідні дані та деталі, які спали на думку. Тоді на справжньому ефірі ви швидко згадаєте їх і виглядатимете впевненіше.

Якщо ж такої можливості немає, у нагоді стане дзеркало, перед яким можете виступити, або ж смартфон, на який запишете відповіді. Якщо робите відеозапис домашнього виступу, — перегляньте його відразу і попрацюйте над недоліками.

Ви не сподобаєтеся собі на відео — змиріться з цим. Але ці кроки допоможуть краще виглядати перед аудиторією.

3. Уявіть, що немає ніяких глядачів

Страх перед прямим ефіром на телебаченні виникає, бо на вас дивитиметься купа людей. Це той же страх публічного виступу і він закладений з прадавніх часів. Виділятися, висовуватися тоді означало наражати себе на небезпеку, особливо перед хижаками. Зараз наше середовище безпечніше, але страх лишився.

Дивіться в очі ведучому і не думайте про глядачів Дивіться в очі ведучому і не думайте про глядачів

Поговоріть з ведучим чи ведучою перед ефіром. А коли програма розпочнеться, ви лише продовжите розмову. Дивіться в очі їй чи йому і не звертайте увагу на камери.

Загітуйте цю людину. Уявіть, що ваша ціль — максимально переконати у корисності проекту чи ідеї. Проте не перетворюйте розмову на відверту рекламу, яка буде нецікава аудиторії. Думайте про те, щоб дати їй цінність за те, що вони виділять час на вас.

4. Пам’ятайте свою мету

Скоріше за все, ваш проект — цікавий та корисний. І потрібно розповісти про нього на телебаченні, щоб ще більше людей дізналися про нього, могли взяти участь і зробити його ще крутішим.

Якщо ваша організація працює з іноземними викладачами-волонтерами, ціль вашого ефіру — показати людям, як легко і просто можна вивчати англійську з носіями. Якщо організовуєте кінофестиваль — зробити, щоб якомога більше людей прийшло на нього і переглянути сучасні стрічки.

Докладіть до цього всіх зусиль. Дивіться на запрошення виступити — як обов’язок. І не відмовляйтеся від них.

5. Сприймайте це як крок для вашого розвитку

Медійність нині — необхідний навик для кожного, хто хоче бути успішним у професії. Ховатися за текстами і фото в онлайні стає важче.

Потрібно вчитися виступати публічно. У тому числі — на телебаченні, радіо, в онлайн-проектах.

Жодних камер не варто боятися Жодних камер не варто боятися

Кожне наступне інтерв’ю буде кращим за попереднє. Ніхто не народжується з цими навиками — вони здобуваються практикою і роботою над собою.

Сподіваюся, ваша організація хоче виходити за межі міста, області, країни. А впевнені виступи й інтерв’ю — одна із запорук для цього.

***

У виступах на телебаченні чи радіо немає нічого страшного. Але це можливість донести свою позицію, думку, ідею до великої аудиторії. Не нехтуйте нею. Нехай на початку буде незручно, боязко. Але це проходить.

Головне — не зупиняйтеся і працюйте над собою. І вдалих вам ефірів!

Про автора

Роман Повзик

Роман Повзик

Стратег в агентстві «Yoda Consult», маркетолог №1 у Полтаві

95
Останні публікації:

Полтавщина:

Наш e-mail:

Телефони редакції: (095) 794-29-25 (098) 385-07-22

Реклама на сайті: (095) 750-18-53

Запропонувати тему