SMM для сервісного бізнесу у Полтаві. Кейс роботи з «Зеленим Слоном 7»
Після одного з полтавських бізнес-нетворкінгів Yoda Consult почало працювати з «Зеленим Слоном 7». З того часу минуло два місяці. Розповім, як ми це робимо і що потрібно полтавському бізнесу для хорошої роботи у соцмережах.
Ваш індикатор — охоплення постів
Перш ніж починати будь-яку роботу з бізнес-клієнтами, домовтеся, що буде ключовим показником. Зараз ми орієнтуємося на охоплення аудиторії, а не конверсії на сайт.
SMM для бізнесу набагато складніший за політичний. Депутата обирають раз на 4-5 років. За наші послуги підприємець голосує щомісяця, коли бачить звіт і приймає рішення про подальшу співпрацю.
Ми прийняли спільноту з 135 підписниками. За перші два місяці роботи із «Зеленим Слоном 7» органічне охоплення постів у Facebook склало 45,9 тис. чоловік, а рекламне — 80,9 тис. чоловік цільової аудиторії.
Показники постів за один місяць
Показники постів за другий місяць
Ці цифри не потрібно рахувати на калькуляторі — все подається у розділі «Статистика» вашої сторінки. Зайвого тут не домалюєш — це легко перевірити, зайшовши в адмінку.
Якщо ваш SMMник працює на впізнаваність компанії та збільшення лояльності цільової аудиторії, то за звітний період вимагайте цих даних. Наприклад, за місяць.
Без таргетингу — не проїдеш
Для бізнесу найцінніша увага від цільової аудиторії (ЦА).
Послугами «Зеленого Слона 7» користується велика кількість людей різного віку і статі. Ми орієнтувалися на аудиторію, яку Facebook визначає як «Frequent Travelers» — «часті подорожуючі». Це визначається рухом мобільного телефону. У Полтаві таких 21 тисяча, у Харкові — 89 тисяч людей. Подальше звуження залежить від змісту посту.
Подорожуючі Полтави
Рекламу застосовуємо лише для промоції постів. Не бачу сенсу у промо сторінки, щоб набивати підписників. Аудиторія має «нагрітися»: щоб отримати запрошення вподобати сторінку, людина має лайкнути хоча б один пост компанії.
Не варто сприймати рекламу як те, що використовує винятково нецікавий бізнес. Бюджет на промоцію має бути у кожного сервісного підприємства, успіх якого залежить від ЦА. Саме таргетинг і допомагає її виділити серед мільйонів зареєстрованих українців. А з огляду на минулотижневу заяву Цукерберга, органічні охоплення брендів продовжать падати.
Менше компанії — більше корисного
Часто у Facebook можна бачити компанію, що тільки створила сторінку і почала відразу розповідати про товари і послуги. Неприхована реклама відштовхує.
Люди приходять у соцмережі не за покупками. Вони хочуть спілкуватися, розповідати про себе, дізнаватися нове про друзів. Ви як компанія маєте давати користь. А тоді вже думати про вигоду для себе.
У випадку з «Зеленим Слоном 7» ми орієнтується на подорожуючих. Тому щотижня даємо практичні поради щодо цієї сфери. Як подорожувати самому або вдвох, з дітьми, як складати речі — побутові речі, що стануть у нагоді.
Як подорожувати з дітьми
У цих постах компанія не говорить про послуги, але формує асоціацію з поїздками та мандрами.
Той же принцип можна застосувати до будь-якого бізнесу. Ваша компанія мало кому потрібна, крім людей, які заробляють там гроші. Але якщо контент допомагатиме ЦА — люди віддячать увагою та лояльністю.
Залучати аудиторію
Для Facebook важливі коментарі. Кого коментують — той і у центрі уваги. Тому варто не лише надавати аудиторії цікавий контент, корисні поради, але й говорити з нею, залучаючи до взаємодії.
Акції ніхто не відміняв. Перед Новим Роком ми розіграли квитки на будь-який з маршрутів «Зеленого Слона 7» на двох в обидва боки. Хотілося відточити алгоритм і не використовувати репости, які не дуже люблю у подібних заходах. Хоч вона була пробна, участь взяло 70 чоловік.
Ще одна можливість залучення — запитання. Якщо воно нецікаве, отримаєте повну тишу і провал. Я запитував, у якому б місті читачі хотіли опинитися на вихідних, яке з них люблять найбільше після рідного. Минулого тижня ми грали у «Міста». Вийшло незграбно, але було цікаво спробувати.
Залучення має стосуватися діяльності компанії. Розіграш квитків у кіно ніяк не допоміг би образу підприємства. Обговорення мають стосуватися теми поїздок, мандрівок, міст, країн. У гонитвою за хайпом варто не забувати: головне — як вас бачить аудиторія.
Брендований контент
Забудьте про сервіси для недизайнерів. Щоб навчитися працювати з Photoshop для нескладних постів, достатньо кількох годин і спроб.
Придумайте шаблони для візуальної складової, які використовуватимете у роботі. Брендований вашими кольорами і логотипом контент допоможе виділитися серед конкурентів. А ті, які зробили репост, стануть вашими промоутерами.
Приклад брендування візуалу
Проте слідкуйте за текстом на картинці. Його має бути не більше 20%, якщо хочете запускати пост у рекламу. Підбирайте максимально великий кегль, щоб людина прочитала з мобільного, але Facebook сказав, що тексту небагато.
Монтаж — новий навик SMMника
Але навіть якщо ви освоїли графічний редактор, все одно маєте стати монтажером. Цінність відеоконтенту незаперечна і у плані його кількість в ідеалі має досягати 40%.
Проте це найзатратніший контент. Щоб зняти хороший ролик потрібно витратити багато часу та залучити спеціалістів.
У роботі з «Зеленим Слоном 7» з допомогою відео ми показували людське обличчя компанії. Люди відкрили, що водії підприємства проходять тренінги із стресостійкості та спілкування з клієнтами. Такі моменти ми намагалися показати.
Проте з початку року я активно агітую за створення caption-відео. Це квадратні короткі ролики з великими титрами, які можна дивитися без звуку. Їх потрібно навчитися виготовляти кожній організації, яка хоче розповідати історії.
Приклад посту з caption-відео
Для «Зеленого Слона 7» ми зробити такі відео про Тура Геєрдала, Будинок химер у Харкові та алгоритм дій у разі втраченого закордонного паспорту. Це тільки за минулий тиждень.
Робота над таким контентом займає годину-півтори, але Facebook добре його показує великій аудиторії аудиторію. Контент має бути цікавим сам по собі.
Настають важкі часи для компаній
Зі зміною Facebook-алгоритмів SMMникам стане працювати складніше, а боротися за увагу — важче та цікавіше.
Створення контенту вимагає фаховості у багатьох сферах. Людина, яка вміє тільки писати, менш ефективна за того, хто пише, дизайнить, монтує, таргетує й аналізує.
Цьому можна навчитися — і це варто робити вже зараз. Або не мучайтесь і напишіть мені.