Розмір тексту

Як втратити тисячі відвідувачів. Кейс полтавських закладів з напівмарафону

Полтавський марафон показав любов містян до спорту. Але з іншого боку і неготовність наших закладів працювати в умовах таких масштабних подій. Сервісність, клієнтоорієнтованість? Ні не чули. І, на жаль, ситуація зовсім не змінилася з минулого року. 

На полтавському напівмарафоні я дав десятку. Готувався так, наче це битва за Мінас-Тіріт. Вклався у годину, можна було і швидше. Але, як мені підказали, для людини, яка ще півроку тому важила 124 кг, це пристойний результат. Тепер планую попрацювати вже на більших дистанціях.

Моє обличчя, коли пробіг 10 км Моє обличчя, коли пробіг 10 км

Цей текст не про біг. Він про полтавський бізнес. Подекуди безглуздий і нещадний. Ви ж знаєте, я його дуже сильно люблю. Власники бізнесів часто запитують мене: «Діонісій, як нам спілкуватися зі своєю аудиторією?». Але може полтавський бізнес і дивувати. Що б ви зробили, коли навколо кілька тисяч потенційних клієнтів з усієї України? Для когось відповідь не дуже й очевидна.

Збережіть свої гроші. Я відкриюсь, коли захочу

На напівмарафоні була дуже якісна аудиторія. Якщо людина знайшла гроші на реєстрацію, вона з радістю витратить їх і на їжу та напої. От тільки проблемка — витрачати їх було ніде. Заклади навколо взагалі проігнорували напівмарафон. Заклад «Мафія», де я сидів після забігу, відкрився об 11:00. Інші десь в цьому ж діапазоні. При тому, що площа перед театром Гоголя почала наповнюватися людьми ще 4 години тому. А перший забіг стартонув о дев’ятій. Скільки грошей підприємці втратили за цей час? Боюся, що кількість нулів у сумі навіть важко передбачити.

Двері «Мафії» і години роботи Двері «Мафії» і години роботи

Для будь-якого бізнесу не проблема почати працювати на кілька годин раніше, коли є можливість за півдня зробити ледь не тижневий прибуток. Тим більше, марафон виник не з повітря. Про нього говорили, про нього писали — часу на підготовку було достатньо. Але у Полтаві це так не працює.

Місцевий бізнес краще залишиться у своїй зоні комфорту і не змінюватиме звичного графіку. Нічого страшного, що при цьому втрачатимуться гроші. Ось ця закостенілість і лякає. А ще створює проблеми самому ж бізнесу. 

Є ще одна імовірна причина. Але мені вона здається взагалі смішною. Немає як простимулювати колектив вийти на роботу у понаднормовий час? Окей, мотивуйте їх грошима. За умовні кілька сотень гривень навіть хтось із перехожих з радістю «підпрацює» офіціантом. Але менеджер, який не може зібрати свій колектив у мене б вже й не працював.

Як втратити клієнта за 30 секунд, або вхід собакам та кольоровим заборонений. Кейс полтавської «Мафії»

Забіг на 3 км традиційно супроводжувався фарбами холі. Учасники обкидалися ними на старті і в такому вигляді пробігали свою дистанцію. Так, більшість з них не виглядали, як люди. Але це ж не робить їх менш платоспроможними. Одну з моїх співробітниць до закладу не пустили. Просто тому, що вона була у фарбі. Коли почався скандал, дзвонили ледь не до київського керівництва.

Забіг на 3 км Забіг на 3 км

Трьошку бігли більше, ніж 1000 людей. Кожен з них — це потенційний клієнт закладу. Будь-якого закладу міста, крім «Мафії». Бо тут діє правило: кольоровим і собакам вхід заборонений.

А тепер задачка. Що економічно обгрунтованіше: заплатити прибиральниці чи втратити кілька сотень клієнтів? Тільки не кажіть відповідь керівництву «Мафії». Їх відповідь засмутить.

Клієнтоорієнтованість або смерть

Тільки в Україні замість того, щоб пестити і леліяти клієнтів, їх виштовхують з закладів. В інших випадках бізнес банально втрачає гроші, погано зорієнтувавшись у ситуації. А потім ми жаліємося, що до закладів не ходять і вони закриваються.

Все, що треба знати про полтавську «Мафію» Все, що треба знати про полтавську «Мафію»

Клієнт — це ваші гроші. Тому, як і купюри, його потрібно любити. Доки він знаходиться в закладі, він має отримувати тільки найкращий сервіс. В іншому випадку він просто не повернеться. Та і не факт, що цього разу обійдеться без негативних відгуків. А ви самі знаєте, як швидко вони розповсюджуються. Тим більше, в епоху соціальних мереж.

Я бажаю нашим закладам тільки одного: сісти і провести стратегічну сесію. Там визначити: як і навіщо вони працюють. Якщо не для того, щоб отримувати прибуток, все, що я написав вище, не має сенсу. А історія про те, як прищава дівчинка зруйнує ваш бізнес — як раз про «Мафію».                                                                                                                                   

Про автора

Діонісій Каплін

Діонісій Каплін

Засновник PR-агентства «Yoda Consult»

27
Останні публікації:

Полтавщина:

Наш e-mail:

Телефони редакції: (095) 794-29-25 (098) 385-07-22

Реклама на сайті: (095) 750-18-53

Запропонувати тему